Як написати інтерв’ю?

Ключові елементи інтерв'ю

Інтерв’ю належить до інформаційного стилю письма в журналістиці. Його головне завдання розповісти про життя окремої людини чи конкретну подію. Оформити інтерв’ю красиво і захоплююче не важко для досвідченого журналіста. Але що робити, якщо ви в цій професії ще новачок, а то і взагалі нічого спільного з нею не маєте?

Щоб матеріал був цікавим для читання, важливо включити до нього 5 обов’язкових елементів. Також подбайте про те, щоб забрати зайву воду та непотрібну інформацію. Оптимальний обсяг опублікованого інтерв’ю до двох сторінок або від 2000 до 5000 символів.

Також є деякі вимоги до структури інтерв’ю, кілька способів подачі матеріалу та інші тонкощі, які зроблять інформацію соковитою та цікавою. Але спочатку розберемося з особливостями цього виду контенту.

5 обов'язкових елементів інтерв'ю

22

Особливості інтерв’ю

Взяти інтерв’ю у відомої особистості не так просто, як здається на перший погляд. Потрібно знайти провокаційні питання та поставити їх таким чином, щоб отримати ексклюзивну інформацію з перших рук. І це є головним секретом успішного інтерв’ю.

Інші особливості інтерв’ю:

  • важливо акцентувати увагу не на певних подіях (як у репортажі), а на самій особистості, лідері думки;
  • постарайтеся отримати потаємну інформацію, а для цього слід відвести співрозмовника за межі шаблонних фраз, зуміти розговорити його та розкрити для спілкування на потрібні вам теми;
  • змістіть кут подачі матеріалу, наприклад, розкрийте співрозмовника не тільки як експерта у певній темі, а й успішного сім’янина;
  • точно передавайте інформацію, особливо це стосується фраз співрозмовника, які відрізняються неординарністю та незвичні для читачів.

Успіх готового для публікації інтерв’ю багато в чому залежить від уміння інтерв’юера почути експертну думку щодо конкретних подій.

22

Види

Залежно від того, яка тема майбутньої розмови, виділяють три види інтерв’ю.

Image module

22

Предметне інтерв’ю

В цьому випадку мета розмови обговорити стан речей у сфері діяльності людини. Інтерв’ю беруть в експерта, якому ставлять питання виключно у полі його професійної компетенції. Особисті питання та думки не обговорюються.

Наприклад, лікар-епідеміолог може розповісти про небезпеку конкретного збудника та методи його інактивації. При цьому думка громадськості та його особисті погляди не беруться до уваги.

Можна виділити як піджанр також інформаційне інтерв’ю. У цьому випадку розмова будується з очевидцем певної події або учасником події, що відбулася. Запитання та відповіді стосуються також виключно предмета обговорення.

Структура предметного інтерв’ю:

  • презентація експерта, чому його думці в обговорюваному питанні можна довіряти;
  • аналіз безпосередньо теми розмови, підкреслення важливості її обговорення, з’ясування різноманітних питань;
  • висновки, рекомендації читачам щодо обговорюваної теми.

Насамкінець інтерв’юер також може поділитися власною думкою про розмову з експертом або учасником події.

22

Особистісне інтерв’ю

Центром розмови є не подія чи проблема, а безпосередньо особистість співрозмовника. Як правило, це відомі люди, представники шоу-бізнесу, лідери думок у певній галузі (наприклад, відомий маркетолог, бізнесмен тощо).

Мета такого інтерв’ю розкрити особистість співрозмовника, який він є насправді, його цінності, погляди на певні питання. Досягається це через обговорення будь-яких подій, сфери діяльності, фактів.

І тут не потрібно дотримуватися особливої ​​структури. За основу беруться провокаційні та відкриті питання, які цікавлять аудиторію. На завершення розмови можна поставити кілька простих питань або таких, які розкриють співрозмовника з нової сторони, підкреслять його цінності.

Image module

22

Предметно-особистісне інтерв’ю

Це комбінація двох описаних вище варіантів розмови. Обговорення будується навколо якоїсь події чи гострої  теми, при цьому увага приділяється також особистості співрозмовника. Він може висловлювати свій погляд на речі, оцінювати події.

Особливість предметно-особистісного інтерв’ю в тому, що співрозмовником може стати конкретна людина, яку ніхто не може замінити. Наприклад, переможець змагань, єдиний очевидець якоїсь події.

Структура може бути вільною, проте питання варто ставити в хронологічному порядку, щоб в аудиторії формувалося відчуття історії: хто це, до яких подій він причетний, як досяг нинішнього становища тощо.

22

Способи подання інформації

При обробці запису та написанні тексту насамперед зверніть увагу на композицію готового інтерв’ю. Інформація може подаватись у кількох варіантах:

  1. Блоки. Окремо описуються професійні досягнення, особисті уподобання, сімейні традиції, наміри на майбутнє та ін.
  2. У хронологічному порядку. Чудово підходить для створення репортажу. Хронологічна подача привертає увагу читача він читає статтю до кінця, адже постійно запитує «що буде далі?». Такий підхід показує початкову точку респондента та його шлях до конкретних досягнень.
  3. Метод “перевернутої піраміди”. Спочатку в тексті надається найважливіша інформація ключовий момент розмови. Потім розкриваються подробиці, як респондентові вдалося отримати такі результати.

Перед початком інтерв’ю краще одразу зазначити, у якому форматі буде написано текст для публікації.

22

Без яких елементів інтерв’ю стає нецікавим?

Ваш матеріал має бути цікавим для цільової аудиторії. Як привернути увагу читача? Під час обробки отриманої інформації та підготовки її до публікації обов’язково продумайте такі структурні елементи:

Image module
  1. Заголовок в ідеалі повинен показувати суть розмови, головне посилання, яке ви хочете донести до читача. Як варіант, можна використати цитату з інтерв’ю.
  2. Підзаголовок один чи кілька. Дозволяє розбити текст на тематичні блоки та візуально спростити сприйняття інформації.
  3. Лід. Коротко відбиває суть розмови. Його головна роль  зацікавити читача та викликати бажання  прочитати всю статтю.
  4. Основний текст. Подається блоками у форматі «запитання-відповідь». При обробці інформації важливо виділити найцікавіші теми ЦА. Оптимальний обсяг кожного блоку до 5 речень.
  5. Зображення. Це останній, але не менш важливий елемент. Він робить текст логічно завершеним та привертає увагу читача.

Після того, як текст буде готовий до публікації, важливо показати його респондентові. Це дозволить зробити матеріал достовірним та максимально точним.

І звичайно ж не забувайте про оформлення тексту. Як і звичайний копірайтинг, інтерв’ю вимагає виділення важливих моментів шрифтами або кольором. Звернувши увагу на ключові елементи, ви 100% зможете привернути увагу читача та змусити його дочитати матеріал до кінця.

22

Чим відрізняється достовірне інтерв’ю від неформату?

Дехто примудряється не лише оформити інтерв’ю, скажімо, не зовсім вдало, але й просто придумати його для привернення уваги цільової аудиторії або пишуть текст таким чином, що видають свою некомпетентність між рядками. Ось кілька найпоширеніших помилок:

  1. Авторські нотатки. У таких інтерв’ю журналіст приділяє багато уваги власним роздумам та висновкам, які зрештою кидають тінь на думку експерта. І такий текст створює враження, що автору думка респондента не така вже й цікава, головне висловитися самому.
  2. Псевдоінтерв’ю. У цьому випадку інтерв’ю як такого і немає… Людина вигадує питання або бере ті, які найчастіше задають клієнти, і на їх підставі пише інтерв’ю. Щоправда, виглядає воно сухо та неправдоподібно. У такій ситуації краще ті ж питання висвітлити у чек-листі або оформити розділ FAQ.
  3. Надмірна конфліктність. Суперечки, зведення рахунків у інтерв’ю показують у не найкращому світлі як респондента, так і самого інтерв’юера, тому не варто їх допускати. Подібні елементи найчастіше присутні під час створення чорного піару, замовних політичних матеріалів тощо.
  4. Лестощі. Якщо ви чуєте з боку автора багато приємних і хвалебних слів у бік респондента, знайте перед вами швидше за все новачок. Побачивши відому особистість, такі журналісти більше нахвалюють людину, ніж ставлять запитання по суті. Цінну інформацію з такого інтерв’ю ви навряд чи почерпнете.

Перед публікацією прочитайте готовий текст-інтерв’ю кілька разів, погодьте його з респондентом. Він не повинен бути сирим, рясніти вступними словами. Не повинно бути і перескакування з однієї теми на іншу. Також слід утриматись від розмовного стилю.

Але не намагайтеся переробити весь запис до невпізнання. Якщо в ньому є незвичайні висловлювання респондента, зробіть у тексті цитату (одну чи кілька як вийде). Вона додасть в інтерв’ю родзинку та підкреслить особистість.

Написати інтерв’ю не таке просте завдання, як здається на перший погляд. Тут важливо все від підготовки питань для опонента до обробки запису розмови.

Serenka Olya
Сіренька Ольга
Автор статті
У реченні не повинно бути зайвих слів. В абзаці не повинно бути зайвих пропозицій. Аналогічно, як і в картині не повинно бути зайвих штрихів.
    5 1 голос
    Рейтинг статьи
    Підписатися
    Сповістити про
    0 комментариев
    Вбудовані Відгуки
    Переглянути всі коментарі
    div#stuning-header .dfd-stuning-header-bg-container {background-image: url(https://textelit.com.ua/wp-content/uploads/2018/08/head_font.jpg);background-size: cover;background-position: top center;background-attachment: initial;background-repeat: no-repeat;}#stuning-header div.page-title-inner {min-height: 650px;}
    0
    Ми любимо ваші думки, будь ласка, прокоментуйте.x